Köpinformation

Följande köpvillkor (nedan kallade Villkoren) gäller för försäljning av sängar, inredning och annan lös egendom (nedan kallade Produkterna) av Beds Online International AB / Strömsholm sängar, 559228-2379, (nedan kallat BIO AB), om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund (nedan kallad Kunden) och BIO AB. Vid försäljning till konsument tillämpar BOI AB de regler som följer tillämpat lagstiftning.

Betalningssätt

Strömsholm använder sig av Klarna för alla sina betalningsmetoder:

  1. fakturabetalning
  2. delbetalning
  3. direktbetalning
  4. kortbetalning

Du måste vara minst 18 år för att handla på stromsholmbeds.se utan förälders medgivande.

Det fungerar bra att betala på alla mobila enheter som datorn, ipaden eller mobiltelefonen.


SE invoice badge std blue-liten

1. Fakturabetalning: Handla nu – betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans – och hemförsäljningslagen
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

SE account badge std blue-liten

2. Delbetalning – dela upp din betalning på 3-24 månader!

Zezzo erbjuder tillsammans med Klarna delbetalningsmöjligheter på 3, 6, 12 eller 24 månader. En delbetalning på 3, 6 eller 12 månader betalas med 0 % ränta, medan du betalar en ränta på 9,95 % om du delar upp betalningen på 24 månader. Det tillkommer för varje delbetalningsupplägg även en uppläggningsavgift på 95–295 kr samt en aviseringsavgift på 29 kr per månad under delbetalningstiden.

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du bekräftar din order och delbetalningsansökan gör Klarna en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Du får genast besked om din ansökan har beviljats eller inte. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du välja ett annat betalningssätt i kassan. Nedan ser du de villkor som gäller för delbetalning.

Delbetalning Årsränta Uppläggningsavgift Aviseringsavgift
3 mån 0 95 kr 29 kr
6 mån 0 192 kr 29 kr
12 mån 0 295 kr 29 kr
24 mån 9,95% 295 kr 29 kr

I samband med att du mottager din leverans kommer du få en fakturaspecifikation skickad till dig per mail. De faktiska fakturorna kommer sedan skickas till dig per post till din folkbokföringsadress. Dessa kommer skickas ut runt den 16:e i varje månad.

Läs gärna Klarnas fullständiga kontovillkor. Klarna hanterar personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas alltid från stromsholmbeds.se via e-post till dig som kund, där finner du ditt ordernummer samt all övrig information du behöver.

Om du inte fått något bekräftelsemail så kolla din skräppost.

Beställning

Beställning sker via www.stromsholmbeds.se, info@stromsholmbeds.se eller per telefon 08-876565. Vid beställning träffas avtal om köp först när BOI AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse via e-post.

BOI AB ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

All bildinformation ska ses som illustrationer, och kan ej garanteras återge produktens exakta utseende och beskaffenhet. BOI AB reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen och förbehålls rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

För att kunna göra ett köp via BOI AB / Strömsholm sängars hemsida måste du acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder du dig att följa Villkoren i sin helhet, samt godkänner att du tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt BOI ABs Integritetspolicy.

Vid beställning av sängar och sänggavlar rekommenderar BOI AB att beställningen görs vid ett och samma tillfälle då olika produktioner kan ha olika nyanser p.g.a. infärgningen av tyget kan skilja något från tillfälle till tillfälle. BOI AB kan inte garantera exakt samma nyans om beställning delas upp och görs vid två olika tillfällen.

Kampanjer & erbjudanden

BOI AB kan från tid till annan erbjuda kampanjer på hemsidan som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa Villkor, t.ex. rörande betalning eller förlängd ångerrätt. Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika varor som anges av BOI AB i samband med kampanjen. BOI AB förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa Villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika varor på hemsidan gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.

Leverans & frakt

BOI AB / Strömsholm sängar erbjuder alltid fri frakt på alla sina produkter till sina kunder i Sverige. Frakten gäller fram till tomtgräns alternativt till port. Förutsatt att lastbilen kan ta sig fram. Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser

Vi tillverkar sängarna och tillbehören när vi får din order, det tar normalt ca 2 veckor, med reservation på hög belastning i vår fabrik. Då kan det ta 1-2 veckor extra.

Av miljöskäl och god service försöker vi alltid att samleverera din order. Vi leverera till alla adresser i hela Sverige förutom de som kräver båttransport, undantaget Gotland. I de fall du behöver hjälp med båtleverans, kontakta oss på info@stromsholmbeds.se eller ring 08- 876565 så försöker vi hjälpa till med förmedling av båttransport.

Avisering: Du informeras på mail när din order är skickad till transportör. Transportfirman kommer att avisera på telefon innan de kör ut. Tyvärr går det inte att ange en exakt leveranstidpunkt i förväg. Ett önskat leveransdatum vid lagd order ger ingen garanti på att leveransen når fram just detta datum, däremot gör vi allt för att möta din önskan och återkopplar dig löpande under leveransprocessen om vi skulle möta svårigheter.

För leverans är det är viktigt att du som kund angett ett svenskt mobilnummer för att kunna ta emot en avisering.

BOI AB / Strömsholm sängar levererar sängar och tillbehör utan kostnad till port alternativt tomtgräns. Dessutom kan vi erbjuda:

  1. Inbärning

Vi erbjuder tjänsten inbärning för 750 kronor. På de allra flesta postnummer erbjuder transportfirman två chaufförer vilket innebär att de bär in varan åt dig in i hemmet. Detta är dock inget vi kan garantera utan du måste räkna med att vara behjälplig vid leveransen. Detta gäller normalt för norra Sverige.  Det innebär att du får hjälp att bära in din vara in i hemmet tillsammans med chauffören.

  1. Inbärning, montering och retur av emballage

Vi erbjuder också inbärning, montering och retur av emballage för återvinning för 1 500 kronor. Sängen levereras hem till dig och bärs in av två personer till det rum du väljer. Sängen packas upp och monteras samt att förpackningsmaterialet tas om hand och återvinns.

  1. Retur av befintlig säng

Vi erbjuder, i vissa fall, bortforsling av din befintliga säng för 600 kronor. Vid bortforsling av en säng ska denna säng vara nedmonterad, d.v.s. eventuell sängram, huvudgavel och sängben ska vara borttagna från sängen och kunna hanteras som separata kollin. Produkten ska vara redo för upphämtning i ditt hem och ska därför stå vid ytterdörren. Om sängen skulle vara smutsig skall den dammsugas innan. Kontakta oss på info@stromsholmbeds.se eller 08-876565 så ser vi om vi kan hjälpa er.

Det är viktigt att du som kund skyddar dina golv och bereder fri väg intill anvisat rum. Observera även att de anställda på vår transportfirma av lagskäl och försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck därför gärna över ditt golv om du har ömtåliga eller fläckkänsliga golv.

Avvikelser vid leverans
Nekar du eller avbryter du din order efter att beställningen lämnat vår fabrik så äger BOI AB rätten att debitera kunden 500 kr. (OBS! Vid avbruten beställning till Gotland tas en kostnad på 1000 kr)

En så kallad bomkörning som innebär att du bokat in en leverans men sedan inte är på plats vid leveransen, kan BOI AB komma att debitera dig 500 kr.

Tänk på att du som kund alltid skall kunna visa legitimation vid utlämning/leveransen av produkterna.

Vid leverans: Kontrollera ordern.
När ni tar emot leveransen måste ni kontrollera om förpackningen är skadad (låt inte en stressad chaufför hindra er från detta). Eventuella skador skall noteras på transportsedeln/avin som har chauffören.

OBS! Är inte skadan noterad kan inte reklamation göras. Både uppenbara skador på emballage och dolda skador ska dokumenteras med foton, både med och utan emballage, och mailas till oss till info@stromsholmbeds.se. Reklamationer ej gjorda inom 7 dagar, inklusive leveransdagen, efter leverans godkännes ej.

Vid godkänd reklamation av transportskada byter vi ut delar av produkten eller hela produkten beroende på vilket som är enklast och mest ekonomiskt.

Du som kund måste vid leveranstillfället skriva under chaufförens fraktsedel där du bekräftar att leveransen varit i sin helhet, alternativt rapporterar du eventuella skador. Skulle du mot förmodan inte vara hemma vid leveranstillfället så har du avsagt dig din reklamationsrätt.

Garanti

BOI AB lämnar på sina sängar 25 års garanti på ram- och fjäderbrott samt 3 års garanti på motorer och ställbara sängar. BOI AB erbjuder alltid 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige och vid normal användning.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns på produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av BOI AB.

Returer & byten

Hos stromsholmbeds.se kan du alltid byta eller returnera dina produkter senast 14 dagar efter uthämtad leverans med full återbetalning enligt Distansavtalslagen. Detta för att du efter leverans ska kunna inspektera varan och säkerställa att den motsvarar de förväntningar du har. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Om du vill byta eller returnera produkter så måste de vara oanvända och i originalförpackning. Varan skall alltså återsändas i väsentligen oförändrat skick. Notera särskilt att för sängar får plasten ej vara borttagen om en retur ska vara giltig på grund av hygieniska anledningar samt allergier som kan orsakas av husdjur och liknande. För mer information, se fliken Ångerrätt nedan.

BOI AB lämnar 8 veckors bytesrätt av komforten i sängarna. Detta gäller från dagen då sängen mottagits. Villkoret är att sova i sängen minst 5 veckor, då det är vanligt att det tar den tiden innan kroppen vänjer sig vid en ny säng. BOI AB byter ut sängen eller delen där komfort justeringen sitter, utan kostnad för dig. Detta gäller enbart för segmenten Premium och Royal, gäller 1 byte per köp. Gäller ej bäddmadrasser. Dock tar BOI AB ut en fraktkostnad om 750 kronor för detta. Kontakta BOI AB på info@stromsholmbeds.se eller 08-876565.

Reklamation

Så tråkigt att din vara är defekt! För att vi snabbt och smidigt ska kunna hantera din reklamation så behöver vi följande underlag ifrån dig:
Ditt ordernummer (du finner detta i din orderbekräftelse)
En tydlig beskrivning av problemet
Bilder på hela varan samt felaktigheten

Om reklamation upptäcks vid emottagandet måste emballage vara kvar samt produkten får inte användas. Reklamationen mailar du sedan in till info@stromsholmbeds.se.

Vid godkänd reklamation byter vi ut delar av produkten eller hela produkten beroende på vilket som är enklast och mest ekonomiskt. Beroende på skada kan produkten hämtas tillbaka av vår transport firma eller kan du själv behöva kasserar den på egen hand efter överenskommelse med kundservice.

Ångerrätt

Enligt Lagen om distansavtal har du som kund 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela BOI AB detta inom 14 dagar från mottagandet av den beställda produkten (ångerfristen) eller från den dag du fick den sista produkten i en beställning om flera produkter i din besittning. Du kan utnyttja din ångerrätt direkt efter ditt köp och behöver alltså inte invänta att ångerfristen ska börja löpa.

Ångerrätten gäller inte för varor med bruten förpackning som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis bäddmadrasser). Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva din ångerrätt. Ångerrätten gäller inte heller för specialbeställningar, det vill säga en vara som tillverkats efter dina särskilda önskemål, till exempel en säng med ditt eget tygval, eller ett säng mått som inte är standard.

Om du vill ångra köpet ska du, innan ångerfristen löpt ut, meddela detta skriftligen till oss genom att skicka brev eller maila oss. Du kan också fylla i och skicka oss Konsumentverkets standardformulär.

Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten. Då du ansvarar för produkten till dess att vi mottagit denna är det viktigt att produkten är väl emballerad, och om möjligt, i originalkartong. Produkten ska skickas eller lämnas i retur inom två veckor räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt inkommit till BOI AB.

När du ångrar ditt köp betalar BOI AB tillbaka det belopp som du betalat för varan, inklusive ev. fraktkostnad (ej att förväxla med returfrakten i stycket ovan). Om du väljer att behålla delar av din beställning återbetalas inte fraktkostnaden. Återbetalning av varan som returnerats sker inom 14 dagar.

På det belopp som ska återbetalas har BOI AB rätt att dra av en summa motsvarande produktens värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Du ansvarar själv för att varan är tillräckligt väl emballerad för att kunna returneras utan att bli skadad eller smutsig under transporten. Då originalförpackningen också behöver vara intakt när din vara kommit till oss så behöver du använda dig av ett ytteremballage. Du ansvarar för att varan är märkt på ett synligt och säkert sätt.

Om du inte vill använda ovan alternativ kan du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram (se www.konsumentverket.se )

Väljer du att inte använda dig av våra retursedlar vid retur övergår transportansvaret till dig som kund att anordna och betala returfrakten och säkerställa att varan kommer fram till oss. Det är rekommenderat att använda ett alternativ där du kan spåra paketet.

Vi erbjuder inte öppet köp för företag och kommuner, dvs endast privatkonsumenter.

Personuppgiftspolicy

stromsholmbeds.se ansvarar för att de personuppgifter du som kund lämnar i samband med ditt köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom att godkänna de allmänna villkoren samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid framtida köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden och nyhetsbrev från stromsholmbeds.se, eller våra samarbetspartners. Dessa utskick sker genom sms, e-mail eller annan direktreklam.

När du godkänner våra villkor samtycker du även till att stromsholmbeds.se lämnar ut dina uppgifter till våra samarbetspartners för andra ändamål än marknadsföring, såsom Klarna AB för fakturering. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifterna, ändra dem eller be om att de ska raderas. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt godkännande till att få erbjudanden från oss och våra samarbetspartners.

På stromsholmbeds.se måste du vara över 18 år för att handla utan förälders medgivande

Tvister & lagar

© Copyright
Alla rättigheter är förbehållna. Allt innehåll, inklusive men ej begränsat till, text, bilder, grafik, ljud, animationer och videor samt hur innehållet har arrangerats på Beds Online International AB / Strömhsholmbeds (BOI AB) webbplats skyddas av upphovsrätt och andra immateriella rättigheter. Innehållet på dess webbplats får inte kopieras, spridas, ändras eller göras tillgängliga för tredje man för kommersiella ändamål.

BOI AB webbplats kan även innehålla bilder som omfattas av tredje mans upphovsrätt eller andra immateriella rättigheter.

Varumärken
Om inget annat anges gäller att samtliga varumärken som återfinns på BOI AB webbplats skyddas av varumärkeslagstiftning. Detta gäller särskilt BOI ABs varumärken och firma, logotyper och emblem. De varumärken och designelement som används på våra webbplatser utgör immateriella rättigheter som tillhör Beds Online International AB, Sverige.

Ansvarsbegränsning
Denna webbplats har sammanställts med största omsorg. Trots detta kan inte BOI AB garantera riktigheten i den lämnade informationen. BOI AB påtar sig inget ansvar för skada som, direkt eller indirekt, har föranletts eller kan föranledas av användandet av denna webbplats, såvida inte skadan orsakats av uppsåt eller grov vårdslöshet från BOI AB.

Denna webbplats kan innehålla länkar till andra webbplatser som innehas och distribueras av tredje part och över vilka BOI AB inte har någon kontroll. BOI AB påtar sig inget ansvar för att innehållet på sådana webbsidor är korrekt och uppdaterat. BOI AB tar inget ansvar alls för innehållet på dessa webbplatser och tillhandahåller endast länkar som en tjänst till sina användare. Länkning och besök på andra webbplatser som sker via BOI ABs webbplats sker således på användarens egen risk.

Licensinformation
De immateriella rättigheter som återfinns på BOI AB’s webbplats, exempelvis patent, varumärken och upphovsrätt, är skyddade genom ensamrätt. Denna webbplats medför ingen licens för utnyttjande av immateriella rättigheter som tillhör BOI AB eller tredje part.

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Mer om Allmänna Reklamationsnämnden kan du läsa på deras hemsida. www.arn.se

Kontakt
Beds Online International AB
Artillerigatan 86
115 30  Stockholm
Org.nr. 559228-2379
Moms reg.nr. SE559228237901