BOI AB / Strömsholm sängar erbjuder alltid fri frakt på alla sina produkter till sina kunder i Sverige. Frakten gäller fram till tomtgräns alternativt till port. Förutsatt att lastbilen kan ta sig fram. Vi reserverar oss för att våra åkerier inte kan köra till vissa adresser
Vi tillverkar sängarna och tillbehören när vi får din order, det tar normalt ca 2 veckor, med reservation på hög belastning i vår fabrik. Då kan det ta 1-2 veckor extra.
Av miljöskäl och god service försöker vi alltid att samleverera din order. Vi leverera till alla adresser i hela Sverige förutom de som kräver båttransport, undantaget Gotland. I de fall du behöver hjälp med båtleverans, kontakta oss på [email protected] eller ring 08- 876565 så försöker vi hjälpa till med förmedling av båttransport.
Avisering: Du informeras på mail när din order är skickad till transportör. Transportfirman kommer att avisera på telefon innan de kör ut. Tyvärr går det inte att ange en exakt leveranstidpunkt i förväg. Ett önskat leveransdatum vid lagd order ger ingen garanti på att leveransen når fram just detta datum, däremot gör vi allt för att möta din önskan och återkopplar dig löpande under leveransprocessen om vi skulle möta svårigheter.
För leverans är det är viktigt att du som kund angett ett svenskt mobilnummer för att kunna ta emot en avisering.
BOI AB / Strömsholm sängar levererar sängar och tillbehör utan kostnad till port alternativt tomtgräns. Dessutom kan vi erbjuda:
- Inbärning
Vi erbjuder tjänsten inbärning för 750 kronor. På de allra flesta postnummer erbjuder transportfirman två chaufförer vilket innebär att de bär in varan åt dig in i hemmet. Detta är dock inget vi kan garantera utan du måste räkna med att vara behjälplig vid leveransen. Detta gäller normalt för norra Sverige. Det innebär att du får hjälp att bära in din vara in i hemmet tillsammans med chauffören.
- Inbärning, montering och retur av emballage
Vi erbjuder också inbärning, montering och retur av emballage för återvinning för 1 500 kronor. Sängen levereras hem till dig och bärs in av två personer till det rum du väljer. Sängen packas upp och monteras samt att förpackningsmaterialet tas om hand och återvinns.
- Retur av befintlig säng
Vi erbjuder, i vissa fall, bortforsling av din befintliga säng för 600 kronor. Vid bortforsling av en säng ska denna säng vara nedmonterad, d.v.s. eventuell sängram, huvudgavel och sängben ska vara borttagna från sängen och kunna hanteras som separata kollin. Produkten ska vara redo för upphämtning i ditt hem och ska därför stå vid ytterdörren. Om sängen skulle vara smutsig skall den dammsugas innan. Kontakta oss på [email protected] eller 08-876565 så ser vi om vi kan hjälpa er.
Det är viktigt att du som kund skyddar dina golv och bereder fri väg intill anvisat rum. Observera även att de anställda på vår transportfirma av lagskäl och försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck därför gärna över ditt golv om du har ömtåliga eller fläckkänsliga golv.
Avvikelser vid leverans
Nekar du eller avbryter du din order efter att beställningen lämnat vår fabrik så äger BOI AB rätten att debitera kunden 500 kr. (OBS! Vid avbruten beställning till Gotland tas en kostnad på 1000 kr)
En så kallad bomkörning som innebär att du bokat in en leverans men sedan inte är på plats vid leveransen, kan BOI AB komma att debitera dig 500 kr.
Tänk på att du som kund alltid skall kunna visa legitimation vid utlämning/leveransen av produkterna.
Vid leverans: Kontrollera ordern.
När ni tar emot leveransen måste ni kontrollera om förpackningen är skadad (låt inte en stressad chaufför hindra er från detta). Eventuella skador skall noteras på transportsedeln/avin som har chauffören.
OBS! Är inte skadan noterad kan inte reklamation göras. Både uppenbara skador på emballage och dolda skador ska dokumenteras med foton, både med och utan emballage, och mailas till oss till [email protected]. Reklamationer ej gjorda inom 7 dagar, inklusive leveransdagen, efter leverans godkännes ej.
Vid godkänd reklamation av transportskada byter vi ut delar av produkten eller hela produkten beroende på vilket som är enklast och mest ekonomiskt.
Du som kund måste vid leveranstillfället skriva under chaufförens fraktsedel där du bekräftar att leveransen varit i sin helhet, alternativt rapporterar du eventuella skador. Skulle du mot förmodan inte vara hemma vid leveranstillfället så har du avsagt dig din reklamationsrätt.